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Discover our
surprising jobs!

Information technologies (IT)

Description

Our employees are involved in a number of large-scale projects in order to constantly improve the quality, efficiency and performance of its information technologies. Such projects include preparing the digital parliament of tomorrow. Our team has many opportunities to take on new challenges, and our organization ensures that they continue to develop their knowledge and skills, thus enabling them to innovate and grow.

Types of jobs

Ongoing recruitment process Ongoing recruitment process

Computer and administrative procedure analyst Ongoing recruitment process

Computer and administrative procedure analyst
Personnel professionnel

Persons acting in this capacity form an important group within the National Assembly. They study scientific problems and problems relating to administrative performance and management in order to develop a solution plan. They gather, organize, assess, analyze and synthesize data concerning a problem, propose solutions and determine a computer-based treatment plan, taking into account the stated needs and objectives, the budgetary and structural constraints, and the equipment available.

As a Computer and Administrative Procedure Analyst, you may be called on to:

  • perform organic analysis work in the context of system projects, maintenance and upgrades in order ensure computer components are optimally implemented
  • analyze needs, establish approaches, design solutions and act as a strategic advisor to managers, while retaining a overall view of the business solutions architecture
  • give the organization strategic advice on continuous improvement and performance management
  • analyze and assess potential security risks and their sources in order to keep people safe and facilitate the work of on-site staff.

Computer technician

Computer technician
Personnel technique

A person acting in this capacity carries out technical tasks related to programming, software, and data base and computer network management. The projects touch on several areas, such as developing new systems, adding functions and improving existing systems. It is thanks to computer technicians that the National Assembly is able to carry out its mandates and operate at its full potential.

As a Computer Technician, you may be called on:

  • carry out programming work to meet analysts’ specifications for the development and maintenance of systems for end users
  • ensure the sound management of the Microsoft directory service, in collaboration with the other services, in order to guarantee that work processes meet the required security level
  • perform system programming by securely transporting organic and functional record specifications.

Accomplishments

Our exciting, innovative projects!
Nouvel outil de billetterie ClicService

Nouvel outil de billetterie ClicService

Centre d’expertise numérique

Responsable du projet : Didier Plaisance

Collaborateurs et collaboratrices :
Frédérik Buteau
Frédéric St-Laurent
Yvan Couture
Jacques Couillard
Gabriel Pouliot
Linda Thibault
Pascal Brunet

Plusieurs autres collaborateurs et collaboratrices du Centre d’expertise numérique et de la Direction des communications.

Date de réalisation du projet : Septembre 2019 à septembre 2021

Le projet ClicService visait à remplacer les outils existants en matière de service à la clientèle par une solution moderne et conviviale. Quatre processus ont été implantés : la gestion des incidents, la gestion des requêtes de services, la gestion des connaissances et enfin celle des actifs et des configurations.
Le nouvel outil de billetterie ClicService, propulsé par la solution ServiceNow, a vu le jour en septembre 2021. Sa mise en exploitation a apporté plusieurs bénéfices, dont les suivants :

  • Une expérience-utilisateur conviviale et moderne pour toutes et tous;
  • Une prise en charge des demandes améliorée, notamment par un meilleur système de notification, et par un suivi en temps réel des billets;
  • Une solution accessible partout, sur tout appareil et en tout temps;
  • Un accès libre-service à une base de connaissances en constante amélioration, soutenu par un moteur de recherche puissant;
  • Un outil qui sera mis à profit lors des changements de législature, et qui permettra de rendre opérationnels les parlementaires plus vite au moment de leur entrée en fonction, en plus de simplifier celle-ci.

La contribution des collaborateurs et collaboratrice a été essentielle à l’implantation de la solution e tà l’optimisation des processus de travail des différents groupes de soutien du Centre d’expertise numérique. De plus, l’équipe de réalisation a contribué à la stratégie de gestion du changement auprès des équipes de soutien opérationnel et des utilisatrices et utilisateurs finaux. En outre, plusieurs directions ont été associées au projet, particulièrement pour la mise en place de nouveaux formulaires de demandes de service. L’apport des collaboratrices et des collaborateurs continuera d’être essentiel à l’évolution de la solution à court, moyen et long terme.

Nous sommes fiers de présenter ce projet d’envergure organisationnelle qui a permis d’améliorer l’expérience utilisateur de l’ensemble du personnel, aussi bien administratif que politique. Il a permis de d’instaurer nos premiers processus standardisés en gestion des services de technologies de l’information, et nous offre tous les prérequis technologiques pour l’intégration de nouveaux processus.

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